زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:40 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 15
نویسنده پیام
faeze آفلاین


ارسال‌ها : 22
عضویت: 13 /7 /1392
محل زندگی: تهران
سن: 23
شناسه یاهو: ------------
تشکرها : 12
تشکر شده : 6
به سادگی شاد باشید
شادی یک محصول جانبی است که وقتی به سمت شما می آید که در کنار افرادی که دوست شان دارید و برایشان احترام قائل هستید مشغول انجام کاری باشید که از آن لذت می برید .

شادی ، به معنای درک رو به رشد یک ایده آل ارزشمند است . هر گاه احساس کنید که قدم به قدم در حال حرکت به سمت چیزی هستید که برایتان مهم است ؛ یعنی حرکت به سمت مهم ترین هدف هایتان ، به طور خودکار احساس شادی و رضایت می کنید و رضایت فردی و سلامتی زیادی را حس خواهید کرد .

پنج عنصر تشکیل دهنده شادی:
شادی ، پنج عنصر تشکیل دهنده دارد . ضعف در هر یک از این حوزه ها می تواند باعث بروز اضطراب و ناراحتی شود و شما را در وضعیتی قرار دهد که حس کنید کنترل زندگی خود را در دست ندارید .

1.سلامتی و انرژی: شاید این مهم ترین عامل برای برخورداری از یک زندگی خوب باشد . ما در واقع همه ی عمرمان را برای کسب سلامتی و انرژی صرف می کنیم .

در بسیاری از موارد سلامتی « نیاز دوران ضعف » است یعنی تا زمانیکه خدای ناکرده از سلامتی محروم نشوید خیلی به آن فکر نمی کنید . به عنوان مثال تا زمانیکه دچار دندان درد نشوید به دندان هایتان فکر نمی کنید . یا تا زمانیکه دردی نداشته باشید به جسم تان فکر نمی کنید .

2.روابط خوب: حدود 85 درصد شادی یا ناراحتی شما از روابطی که با دیگران دارید ناشی می شوند . ارسطو می گوید : « انسان یک حیوان اجتماعی است .» ما طوری طراحی شده ایم که در هر مرحله از زندگی مان در جامعه فعالیت کنیم و با افراد دیگر کار و زندگی کنیم .

توانایی شما در ایجاد و حفظ یک رابطه عالی با همسر ، فرزندان ، دوستان ، همکاران و دیگران ، مقیاس حقیقی سنجش شخصیت و میزان سلامت روانی شما است . افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردارند و برای خود احترام زیادی قائل هستند بهتر با دیگران کنار می آیند و در زندگی شادتر هستند .

یکی از بزرگترین اشتباهات ما این است که : از روابط خود غافل هستیم . علی الخصوص از مهم ترین روابط مان . اغلب اوقات تا وقتی مشکلی پیش نیاید به روابطی که داریم فکر نمی کنیم . و وقتی مشکلی پیش می آید دیگر به چیزی جز روابط مان نمی اندیشیم .

3.کار ارزشمند: برای اینکه واقعا شاد باشید باید کاملا درگیر زندگی شوید . باید کارهایی انجام دهید که شما را فعال نگه دارند و حس موفقیت به شما ببخشد . اگر برای اداره ی مخارج زندگی خود کار می کنید باید کاری انجام بدهید که از آن لذت ببرید ، کاری که بتوانید آن را به خوبی انجام دهید و برای انجام آن پول خوبی به شما بپردازند .
مردم تنها زمانی واقعا شاد هستند که فکر می کنند در زندگی نقشی را اجرا می کنند و بیشتر از آنچه دریافت می کنند می بخشند . شما نیاز دارید از این مسئله مطمئن باشید که کاری که انجام می دهید واقعا در زندگی و کار مردم تفاوتی ایجاد می کند

امضای کاربر : پروانه، معنای نگاه توست امضای رنگینی بر آستین صبح
جمعه 17 آبان 1392 - 18:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :